Na blogu – 25 pytań, które należy zadać franczyzodawcy

Powrót: Strona główna / Blog Franczyza

Jeżeli zastanawiasz się nad przyłączeniem do sieci franczyzowej, powinieneś dobrze przygotować się do pierwszej rozmowy z franczyzodawcą. Proces rekrutacji w tym przypadku prowadzony jest dwubiegunowo. Wybiera nie tylko franczyzodawca, ale również franczyzobiorca. Każdy potencjalny inwestor powinien zdecydować się na zapoznanie z ofertą co najmniej kilku marek franczyzowych. Dzięki temu będzie mógł porównać proponowane warunki współpracy i wybrać te najbardziej korzystne.

  1. Kto jest właścicielem znaku towarowego? Czy znak jest zarejestrowany w urzędzie patentowym?
  2. Czy franczyzodawca zgodzi się na negocjacje dotyczące warunków umowy franczyzowej?
  3. Jakie są plany rozwojowe sieci?
  4. Jakie jest zainteresowanie przyłączeniem się do sieci kolejnych franczyzobiorców (liczba i lokalizacja)?
  5. Jaki jest procent franczyzobiorców, którym nie udało się odnieść sukcesu?
  6. Jaki jest całkowity koszt inwestycji?
    • opłaty franczyzowe,
    • wyposażenie,
    • marketing i reklama na start,
    • bieżące koszty reklamy i promocji,
    • wartość zatowarowania.
  7. Ile osób może uczestniczyć w szkoleniu początkowym? Jakie są koszty dodatkowych osób/pracowników, które wzięłyby udział w tym szkoleniu?
  8. Kto prowadzi szkolenia? Jakie są kwalifikacje i doświadczenie zawodowe szkoleniowców?
  9. Jakie bieżące usługi świadczy franczyzodawca na rzecz franczyzobiorcy? Jaki jest ich koszt?
  10. Czy franczyzobiorca jest zobowiązany do zakupu produktów tylko od franczyzodawcy?
  11. W jaki sposób franczyzodawca zarabia na współpracy z franczyzobiorcą?
  12. Czy franczyzodawca zarabia również na marży sprzedawanych produktów?
  13. Jak długo trwa realizacja dostawy?
  14. Czy przewidywane jest wprowadzanie nowych produktów do oferty? Jeśli tak, kiedy?
  15. Czy są jakieś restrykcje dotyczące dystrybucji produktów, sprzedaży hurtowej itp.?
  16. Jakie są procedury i oprogramowanie pozwalające na zarządzanie zapasami?
  17. Jak często należy składać zamówienia? Czy jest określona minimalna wartość zamówienia?
  18. Jakie są procedury kontroli jakości w ramach sieci?
  19. Czy franczyzodawca przeprowadza badania marketingowe rynku? Jeśli tak, jakie?
  20. Jakie są rezultaty tych badań i dalsza strategia marketingowa?
  21. Jaki jest planowany budżet marketingowy na start w celu wsparcia franczyzobiorcy lokalnie?
  22. Jaki jest przewidziany bieżący budżet marketingowy – krajowy i lokalny?
  23. Jakie narzędzia i programy marketingowe rekomenduje franczyzodawca na rynku lokalnym?
  24. W jaki sposób franczyzodawcy pozyskują klientów?
  25. W jaki sposób zarządzana jest sieć franczyzowa? Kto jest odpowiedzialny za sprawy administracyjne? Jak często franczyzodawca składa wizyty franczyzobiorcy? Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?

#franczyza #franchising #pomysłnabiznes #własnybiznes #franczyzawpolsce #katalogfranczyz

Kalendarium

111 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook Google+