Pomysł na własny biznes - czas na biznes innowacjny i proekologiczny - franczyza Detailking/ecomyjnia

Powrót: Strona główna / Artykuły

Detailking Polska jest częścią międzynarodowego projektu Detailking Group, którego działalność ma na celu zaspokojenie rosnących wymogów sektora sprzątającego i motoryzacyjnego. W Polsce marka ta zadebiutowała w 2008 roku i od samego początku charakteryzuje ją stabilny i dynamiczny rozwój. O tym jaki jest klucz do sukcesu tej marki, udało mi się porozmawiać z Panem Michałem Borkowskim, kierownik d/s rozwoju sieci.

Co wyróżnia markę Detailking/ecomyjnia na rynku? Na czym polega innowacyjność tego pomysłu na biznes?

Jesteśmy obecnie jedyną siecią franczyzową myjni mobilnych oraz punktów stacjonarnych, w których oprócz usług samego mycia pojazdów, oferujemy też luksusową kosmetykę aut, ale nie tylko - również łodzi, a nawet samolotów. Poza tym oprócz usług tzw. auto detailingu, zajmujemy się też świadczeniem usług smart repair, czyli drobnych napraw estetycznych np. wyciąganie zagnieceń, naprawa odprysków, naprawa zderzaków, felg itp.

Jakich argumentów użyłby Pan, aby pokazać, że warto zainwestować we franczyzę marki Detailking zamiast budować od podstaw swój własny biznes? Tak więc pytanie jest proste - start-up czy franczyza Detailking/ecomyjnia?

Oczywiście Detailking/ecomyjnia. Dlaczego? Różnica jest oczywista!

Franczyzobiorca dostaje pełne wsparcie od samego początku:

  • szkolenia, którym poświęcamy bardzo dużą uwagę, ponieważ jest to klucz do sukcesu całego przedsięwzięcia,

  • gotowe lokalizacje na terenie całej Polski,

  • pełne wsparcie marketingowe,

  • niskie ceny zakupu potrzebnego sprzętu,

  • niskie koszty opłat bieżących,

  • a co najważniejsze możliwość pracy pod rozpoznawalną marką.

Jakie Państwo stawiacie wymagania kapitałowe na start?

Minimalny wymagany kapitał na dzień dzisiejszy to około 20 tysięcy złotych. Pozwolę sobie nadmienić, że najkrótszy okres zwrotu, jaki udało się wypracować naszym franczyzobiorcom, to 3 miesiące.

Czy istnieje możliwość pozyskania dotacji UE? Jeśli tak, czy doradzacie Państwo w tym zakresie?

Oczywiście, że tak. Jeżeli chodzi o tę kwestię, to potencjalny chętny może tutaj liczyć na pełne wparcie. Do tej pory udało nam się pozyskać 200 dotacji na rozwój Detailking/ecomyjnia i mamy nadzieję tę liczbę sukcesywnie zwiększać!

Czym charakteryzują się franczyzobiorcy, z którymi najchętniej współpracujecie?

Podstawowym wymaganiem jest pozytywne nastawienie do biznesu, przedsiębiorczość oraz pracowitość, a całej reszty można się po prostu nauczyć.

Jaki jest procent franczyzobiorców, którym nie udało się odnieść sukcesu?

Oczywiście jest mała grupa inwestycji, która kończy się negatywnie, ale jest to zasługa niezrozumienia filozofii biznesu, jakim jest prowadzenie usług myjni czy firmy sprzątającej. Dlatego właśnie tak dużą uwagę poświęcamy szkoleniom przed rozpoczęciem działalności.

Jakie są plany rozwojowe sieci na najbliższe 12 miesięcy?

Obecnie posiadamy w Polsce ponad 100 punktów franczyzowych i sukcesywnie ich przybywa. W związku z podpisanymi stosownymi umowami, uruchamiamy myjnie stacjonarne na terenie parkingów marketów Kaufland. Posiadamy w ofercie blisko 200 wolnych lokalizacji pod myjnie dla chętnych franczyzobiorców.

Wydaje się, że jest to bardzo atrakcyjna inwestycja. Przeprowadzając analizę SWOT tego przedsięwzięcia, jakie czynniki ryzyka zewnętrznego należałoby wskazać?

Nie obawiamy się na dzień dzisiejszy czynników zewnętrznych, które mogą wpłynąć na zakładane plany rozwoju. Mycie parowe w Polsce nadal jest działalnością niszową. Naprawdę jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia w tym temacie.

Dziękujemy i życzymy wielu sukcesów!

Kalendarium

111 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook Google+