Pomysł na własny biznes - otwórz firmę w branży motoryzacyjnej - franczyza LucArt

Powrót: Strona główna / Artykuły

Innowacyjność branży nie zawsze musi być atutem. Czasami lepiej zainwestować w biznes, oferujący produkty standardowe, ale na bardziej atrakcyjnych warunkach. LucArt to pomysł na biznes dla osób, które szukają praktycznych i sprawdzonych rozwiązań. A o tym dlaczego warto przyjrzeć się modelowi franczyzowemu LucArt rozmawiałam z Panem Łukaszem Kłosowskim, który odpowiedzialny jest za rozwój marki w Polsce.

Jak zrodził się pomysł na tego typu działalność? Co odróżnia LucArt na tle konkurencji w branży motoryzacyjnej?

Działamy na rynku od 2007 roku. Od początku działalności zajmowaliśmy się nabywaniem produktów z różnych stron świata i do tej pory w tym się specjalizujemy. Pomysł na ten biznes przyniosła potrzeba rynku i zapytania klientów, poszukujących towarów najwyższej jakości w atrakcyjnych cenach. 

Branża motoryzacyjna rozwija się na polskim rynku od wielu lat i z całą pewnością nie jest branżą niszową. Dlaczego warto wybrać współpracę biznesową z LucArt?

W stosunku do innych firm z branży wyróżnia nas asortyment. Jesteśmy siecią sklepów specjalistycznych. Oferujemy szeroki wachlarz produktów znanych na całym świecie marek takich jak Mobil, Castrol, Elf, Motul, Shell, Total, Valvoline, Ford oraz Opel. W naszej ofercie 90% produktów to oleje, filtry i akumulatory, które są dostępne w większości sklepów motoryzacyjnych. Mimo tego nasi partnerzy wybierają właśnie nas, ponieważ gwarantujemy im najbardziej atrakcyjną cenę tych produktów.

Co jest atutem i mocną stroną inwestycji we franczyzę LucArt?

Od naszych franczyzobiorców nie wymagamy milionowych inwestycji ani wielometrażowych powierzchni magazynowych. Jesteśmy dostępni dla szerokiego grona inwestorów zainteresowanych motoryzacją.

Jaki jest wymagany kapitał początkowy, umożliwiający rozpoczęcie inwestycji?

Środki finansowe wymagane na start biznesu, przy założeniu, że startujemy od zera, to około 80 tys. PLN.

Jakie wymagania stawiacie potencjalnym franczyzobiorcom?

Dla nas liczy się człowiek i jego charakter. Doświadczenie w branży nie ma tu większego znaczenia. Jeśli ktoś ma cel w życiu i chce mu się pracować, ma szanse dołączyć do naszego zespołu.

Dlaczego warto zainwestować w tę franczyzę zamiast w swój własny biznes? Na jakie wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy?

Strategie sprzedażowe w oparciu, o które działamy, wypracowywaliśmy latami. Gwarantujemy najlepsze ceny na rynku. Nasza umowa nie zmusza naszych partnerów do zakupów u nas, my tylko dajemy im taką możliwość. Warto podkreślić, że przedstawiciele konkurencyjnych firm sieciowych, przyjeżdżający do sklepów pod naszym patronatem, nie są w stanie przygotować lepszej oferty handlowej.

Poza tym organizujemy dla franczyzobiorców darmowe szkolenia zarówno przed rozpoczęciem współpracy, jak i w trakcie jej trwania. Dla nas najważniejszy jest zadowolony klient, dobrze i profesjonalnie obsłużony. I najważniejsze, to my generujemy ruch w sklepach, a partnerzy wyłącznie wspierają nas w lokalnych działaniach na swoich rynkach, nie zostawiamy ich samych sobie.

Analizując bieżącą sytuację rynkową, czy dostrzegacie Państwo jakieś problemy lub trudności, na które należy zwrócić uwagę?

Rzeczywiście obecna sytuacja może okazać się trudna dla standardowo funkcjonujących firm. Główne czynniki negatywnie wpływające na rozwój to: ogólne osłabienie sprzedaży, ujednolicone ceny zakupowe w Polsce, przestarzałe formy dystrybucji produktów. My działamy inaczej. Kupujemy towar w lepszych cenach, bo omijamy pośredników. Jesteśmy importerem obsługującym od razu klienta detalicznego, współpracujemy z największymi producentami lub dystrybutorami na świecie. Właśnie dlatego nasza oferta jest konkurencyjna w porównaniu z innymi.

Strategia rozwoju jest jednym z głównych czynników, który brany jest pod uwagę przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych. Jakie są plany rozwojowe sieci LucArt?

Systematycznie zwiększamy ilość partnerów biznesowych w Polsce, a co najważniejsze, w przeciwieństwie do dużych firm sieciowych, my nie mieliśmy w naszej historii żadnego zamknięcia. Już za kilka tygodni nasza sieć w Polsce będzie liczyła 20 oddziałów. Otworzyliśmy niedawno nowy oddział w Rzeszowie, w przeciągu miesiąca uruchomimy kolejne 2 punkty sprzedażowe w innych miastach Polski. Planujemy ekspansję w całym kraju. Zapraszamy do współpracy!

Dziękujemy i życzymy wielu sukcesów!

 

 

Kalendarium

111 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook Google+