Wywiad z franczyzodawcą RoboCAMP - pomysł na biznes dla umysłów ścisłych

Powrót: Strona główna / Artykuły

O tym czy można zarobić na zabawie klockami Lego oraz o wielu innych aspektach prowadzenia biznesu rozmawiałam z Panem Wojtkiem Syrockim, franczyzodawcą RoboCAMP.

Zbliża się nowy rok szkolny? Czy po przerwie wakacyjnej RoboCAMP wraca do akcji?

RoboCAMP nie ma wakacji, pracujemy również w lipcu i sierpniu, a sezon lato 2015 zdecydowanie możemy zaliczyć do udanych. Dzięki 50 przedsiębiorcom i instytucjom działającym w sieci RoboCAMP, ponad 2500 dzieci miało okazję wspaniale bawić się w wakacje, jednocześnie ucząc się robotyki, mechaniki i programowania. Tego lata zajęcia, według metody RoboCAMP, prowadzili także przedsiębiorcy z Hiszpanii, Teksasu, i Japonii, dzięki czemu zebraliśmy doświadczenie w działaniu na nowych rynkach oraz bardzo pozytywne recenzje, co potwierdza że nasza franczyza do sprawdzony pomysł na własny biznes.

Z niecierpliwością czekamy też na rozpoczęcie nowego roku szkolnego. Początek szkoły to także start zajęć pozalekcyjnych i początek przygody z RoboCAMP dla nowych franczyzobiorców. 

Jakie są główne cele i założenia RoboCAMP? Czy jest to biznes z misją?

W Polsce, jak i na Świecie, cały czas brakuje inżynierów, a programiści czy elektronicy są rozchwytywani przez pracodawców. Ten trend utrzymuje się od wielu lat i będzie postępował, ponieważ wciąż niewielu uczniów wybiera inżynierskie kierunki studiów. Tworząc RoboCAMP, postanowiliśmy zmienić tę sytuację, wierząc jednocześnie, że do obrania technicznej, a potem inżynierskiej ścieżki kariery, trzeba przekonywać dzieci bardzo wcześnie, wtedy, gdy rozwijają się ich zainteresowania. Dzięki zabawie z programowaniem i klockami LEGO, pokazujemy, że nauka jest fajna, a matematyka i fizyka nie są wcale takie straszne. Ponadto pokazujemy również, że komputer to nie tylko zabawka, ale rewelacyjne narzędzie do projektowania i tworzenia nowych rzeczy.

Na czym polegają zajęcie RoboCAMP?

Każde dziecko lubi komputery i klocki LEGO. Nasze zajęcia są połączeniem zabawy klockami LEGO i pracy z komputerem. Proszę sobie wyobrazić, że dzięki komputerowi i specjalnym klockom LEGO, możemy ożywić zbudowane przez dzieci konstrukcje oraz sprawić, że będą się poruszały według napisanego przez dzieci programu. Przykładowo goryl będzie chodził, gdy zauważy w pobliżu żółte klocki podobne do kiści bananów, samochód automatycznie zaparkuje pomiędzy innymi pojazdami, a model myśliwca kosmicznego X-wing rozłoży skrzydła, zniżając lot w kierunku planety. To wszystko konstrukcje budowane z klocków LEGO na zajęciach RoboCAMP. Przygotowaliśmy ponad 100 takich konstrukcji w kilku grupach tematycznych i fabularnych. Mamy więc kurs ze zwierzętami SafariCAMP, kurs dla młodych pasjonatów astronomii StarCAMP i wiele innych. Dzięki temu zajęcia z klockami LEGO to nie tylko robotyka i programowanie, ale także fascynująca lekcja biologii czy astronomii. Dzięki temu. że tematyka zajęć jest bardzo zróżnicowana, dzieci uczęszczają na zajęcia RoboCAMP przez wiele lat. Poznają coraz to nowe tajniki robotyki mechaniki i programowania, jednocześnie zapewniając stabilne przychody franczyzobiorcy. Oczywiście w całości jest to autorski program RoboCAMP, który był wielokrotnie sprawdzany podczas prowadzonych przez nas zajęć.

Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na rozwój RoboCAMP na rynku franczyzy?

Chcemy, aby nasze zajęcia dotarły do jak największej grupy dzieci, a edukacja to biznes lokalny, dlatego franczyza była dla nas naturalnym wyborem. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w prowadzeniu zajęć, jesteśmy w stanie zapewnić naszym franczyzobiorcom wszystko, co jest potrzebne do prowadzenia biznesu. Przede wszystkim oferujemy:

  • materiały potrzebne do prowadzenia zajęć zarówno dla uczestnika, jak i dla edukatora,
  • materiały promocyjne i marketingowe
  • materiały szkoleniowe dla menadżera prowadzącego placówkę.

Naszym franczyzobiorcom zapewniamy też wsparcie podczas startu placówki, oraz bieżące wsparcie merytoryczne przez cały okres trwania licencji.

Jaki jest profil franczyzobiorcy RoboCAMP?

Naszymi franczyzobiorcami są bardzo różne osoby wśród, których przede wszystkim wyróżnić należy:

  • Osoby prowadzące działalność gospodarczą o charakterze edukacyjnym,  chcące poszerzyć swoją ofertę. To bardzo dobry pomysł, ponieważ, niektóre zajęcia edukacyjne są sezonowe, a przedsiębiorca nie może sobie pozwolić na stałe przerwy w przychodach. Dzięki RoboCAMP przedsiębiorca może np. swoją ofertę korepetycji lub kursów językowych rozszerzyć o ofertę atrakcyjnych półkolonii dla dzieci i w ten sposób zapewnić sobie także stabilne przychody w wakacje.
  • Nauczyciele, którzy poprzez współpracę z RoboCAMP, chcą zaoferować swoim uczniom atrakcyjne zajęcia pozalekcyjne.
  • Młodzi przedsiębiorcy lub osoby, które dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Szczególnie cieszą nas sukcesy właśnie tej grupy, świadczy to bowiem o tym, iż nasz model biznesowy działa i nawet osoby bez doświadczenia świetnie dają sobie radę.
  • Przedsiębiorcy z zagranicy.

Ciekawostką jest też fakt, iż nasze licencje kupują firmy, które do tej pory były naszą konkurencją i oferowały własne zajęcia z robotyki. Jest to dla nas duże wyróżnienie, które świadczy o jakości naszych materiałów dydaktycznych. 

Każdy projekt ma słabe i mocne strony. Dlaczego warto przyłączyć się do RoboCAMP? 

Nie obserwujemy większych problemów związanych z rozwojem RoboCAMP jako sieci franczyzowej, o czym najlepiej świadczy fakt, że na ponad 50 sprzedanych licencji mamy tylko jedną osobę, która zrezygnowała z kontynuowania współpracy. To bardzo dobry wynik, z którego jesteśmy bardzo zadowoleni. W początkowej fazie najczęstsze obawy dotyczą samego prowadzenia i organizacji zajęć. Ta obawa znika jednak już po pierwszych zajęciach, ponieważ materiały dydaktyczne, które udostępniamy franczyzobiorcom są bardzo skrupulatnie przygotowane. Część przedsiębiorców rezygnuje nawet ze szkoleń, ponieważ wystarczają im informacje zawarte w e-learningu, który dla nich przygotowaliśmy. Z tego rozwiązania korzystają oczywiście głównie przedsiębiorcy z zagranicy, ale jest on coraz popularniejszy również wśród polskich przedsiębiorców.

Jakie są koszty tej inwestycji?

Inwestycję można rozłożyć na etapy, w pierwszym etapie wystarczy około 2000 zł, aby zakupić licencję, szkolenie i materiały potrzebne do dziań promocyjnych. Kolejny etap to zakup wyposażenia do prowadzenia zajęć, koszt około 3000 zł. Tę część inwestycji można zrealizować, mając już pierwszych klientów. Od tego momentu działalność przynosi już zyski, a zwrot wszystkich nakładów potrzebnych na jej uruchomienie powinien nastąpić po 2-4 miesiącach. Warto zaznaczyć, iż w systemie franczyzowym RoboCAMP przedsiębiorca nie jest zobowiązany do uiszczania żadnych bieżących opłat z góry. Nie ma też składek na wspólny fundusz marketingowy. Jedyną opłatą jest opłata licencyjna, którą przedsiębiorca uiszcza raz do roku w wysokości 1200 zł.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów!

Kalendarium

Pomysły na sprawdzony biznes.

Facebook