Master Franczyza w gastronomii - włoska Cafe Barbera, francuski Chez Clement, a może brytyjski Harry Ramsden's?

Powrót: Strona główna / Artykuły

Franchising w Polsce od wielu lat zdominowany jest przez branżę gastronomiczną. Z „Raportu o franczyzie w Polsce 2014” opracowanego przez firmę doradczą Profit wynika, że gastronomia jest branżą, w której powstaje najwięcej systemów franczyzowych. Jednocześnie to właśnie tu zdarza się też najwięcej porażek. Dla wielu początkujących franczyzodawców sprzedaż licencji jest dobrym sposobem na zwiększenie obrotów przy minimalnej inwestycji, a siłę ich marki i biznesowego konceptu testują franczyzobiorcy, czytamy dalej w raporcie. Dlatego warto zwrócić uwagę na restauracje, które są obecne na rynku od minimum dwóch lat, działają na różnych rynkach i charakteryzują się niekoniecznie dynamicznym, ale przede wszystkim stabilnym rozwojem.

Statystyki pokazują wyraźnie, że w polskiej gastronomii prym wiodą pizzerie i fastfood'y. W 2014 roku na polskim rynku działało ponad 226 restauracji McDonald's, 85 restauracji Telepizza oraz 90 restauracji sieci franczyzowej Biesiadowo. Nie oznacza to jednak że rynek gastronomii zamknięty jest na zmiany i nowe koncepcje franczyzowe. Podążając za bieżącymi trendami oraz zmieniającymi się potrzebami klientów, warto zainteresować się inwestycją w międzynarodową sieć franczyzową, proponującą oryginalne menu i model biznesowy wypracowany latami doświadczeń.

Włoska sieć kawiarni - Franczyza Cafe Barbera

Cafe Barbera to włoska sieć kawiarni działająca w oparciu o system franczyzowy. Są to tradycyjne palarnie kawy typu "Coffee House", które oferują świeżo paloną najwyższej jakości włoską kawę przygotowaną przed odpowiednio przeszkolonego baristę. Czy jest to sprawdzony pomysł na własny biznes?

Początki Cafe Barbera siegają IXX wieku. Od samego początku była to firma rodzinna. W 1870 roku na południu Włoch Domenico Barbera otworzył sklep z kawą, który obecnie uważany jest za pierwszy "coffee house" we Włoszech. Dzisiaj na czele Cafe Barbera stoi pra pra wnuk Domenica - Enrico Barbera, który, dzięki przywiązaniu do rodzinnych tradycji, zdobywa serca kolejnych pokoleń miłośników kawy.

Francuska sieć restauracji - Franczyza Chez Clement

Jest to jedna z pierwszych francuskich sieci franczyzowych w branży gastronomicznej, która zdecydowała się na ekspansję w Polsce.  Właścicielem marki jest Grupa SDW, której wartość rynkowa aktualnie wynosi 80 milionów USD.

Chez Clement to sieć tradycyjnych paryskich restauracji oraz kawiarni typu Cafe Rotisseur, czyli palarni kawy. Pierwsza restauracja powstała w 1990 roku w Paryżu. Od samego początku było to miejsce wyjątkowe, wprowadzające gości w atmosferę romansu i paryskiej bohemy. Chez Clement oferuje prostą rodzinną kuchnię. Specjalizuje się w przyrządzaniu potraw z kurczaka, który jest jednym z najbardziej popularnych mięs na całym świecie. Dzięki temu menu proponowane przez Chez Clement ma uniwersalny charakter.

Tradycyjny brytyjski Fish&Chips - Franczyza Harry Ramsden's 

Początkowo był to tradycyjny sklep fish&chips, założony w 1928 roku przez Harry'ego Ramsdena. Dzisiaj Harry Ramsden's jest to brytyjska sieć restauracji szybkiej obsługi, do której należy 35 restauracji w Wielkiej Brytanii i Irlandii. 

W swoim menu restauracje Harry Ramsden's oferują głównie różne odmiany dania fish and chips (smażonej ryby z frytkami). Nie ma tu mowy o jedzeniu typu fast food. Świeże ryby, starannie przygotowane i smażone na bieżąco zgodnie z zamówieniem, a do tego frytki ze świeżych ziemniaków. Jest to kuchnia dosyć tłusta, ale z całą pewnością pyszna. Jak mawiają Anglicy "No Fat - No Taste"... i chyba coś w tym jest.  

Więcej informacji dla inwestorów można znaleźć w naszym katalogu franczyz: Franczyza - Gastronomia

#franczyza #masterfranczyza #franczyzagastronomia #franczyzakawiarnie #franczyzarestauracje

#franczyza #franchising #pomysłnabiznes #własnybiznes #franczyzawpolsce #katalogfranczyz

 

Kalendarium

111 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook Google+