Rynek vendingowy jest to stosunkowo młody kanał sprzedaży bezpośredniej. Jego wartość w Polsce szacuje się na 400 mln złotych, dlatego też w ostatnich miesiącach wśród wielu nowych koncepcji franczyzowych i partnerskich dużym zainteresowaniem cieszą się właśnie te, które działają w oparciu o automaty do sprzedaży czyli vending machines.
Mini Melts może pochwalić się dużą elastycznością proponowanego konceptu franczyzowego. Jedną z możliwości inwestycyjnych są automaty vendingowe czyli bezobsługowe urządzenia do sprzedaży lodów w gotowych porcjach z łyżeczką. Opakowania są hermetycznie zamknięte. Maszyna zawiera 300 kubeczków z różnymi smakami. Ten pomysł na biznes najlepiej sprawdza się w parkach wodnych, wesołych miasteczkach czy galeriach handlowych.
Selfibox to automatyczne fotokabiny. Fotopamiątka – zdjęcie (format 10×15) czyli produkt końcowy automatu vendingowego SELFIBOX jest idealną pamiątką dla turystów we wszelkich miejscowościach wypoczynkowych i rekreacyjnych. Maszyna jest przystosowana do umieszczenia na zewnątrz (odporna na mróz, wysokie temperatury, słońce, wiatr i deszcz), jednocześnie jest wandaloodporna, np. wewnętrzny monitor jest chroniony osłoną, która wytrzymuje bardzo mocne uderzenia. Poprzez komputer lub telefon komórkowy można w czasie rzeczywistym sterować urządzeniem, np. wgrywać dodatkowe tła, zresetować maszynę oraz bezpłatnie umożliwić zrobienie zdjęcia.
Pharmashop24 to automaty vendingowe z asortymentem drogeryjnym i farmaceutycznym. Spełniają one wszelkie wymogi do przechowywania sprzedawanych produktów, toteż poza sanepidem nie potrzeba do ich instalacji żadnych zgód. Automaty Pharmashop24 pozwalają franczyzobiorcom dowolnie konfigurować przestrzeń wewnątrz, a także zdalnie monitorować stany produktów. Jest to inwestycja na poziomie 42 tys. zł netto.
Zalet sprzedaży przy wykorzystaniu automatów vendingowych jest kilka. Wśród nich wymienić należy: niski kapitał inwestycyjny, szybki zwrot z inwestycji, długoterminowy pasywny dochód, niskie koszty stałe, brak kosztów wynikających z zatrudnienia pracowników, sprawdzony koncept biznesowy, urządzenia proste w obsłudze.
Europejskie Stowarzyszenie Vendingu zalicza Polskę do grona rynków rozwijających się, z obiecującymi perspektywami na przyszłość. Z raportu opracowanego przez portalvendingowy.pl wynika, że pod względem nasycenia rynku i liczby automatów vendingowych, Polska wciaż jest daleko w tyle w porównaniu do większości krajów Europy Zachodniej. Ta różnica wskazuje na potencjalne możliwości rozwoju, ale eksperci ostrzegają, że nie można przesadzać z oceną dynamiki. Zmieniają się czasy, zmieniają się nawyki i potrzeby konsumentów. Zdaniem ekspertów, jeżeli inwestujemy w vending, warto postawić na profesjonalizm: oferta musi być solidna i rzeczowa, poparta racjonalnym biznes planem i strategią marketingową.
#franczyza #franchising #pomysłnabiznes #własnybiznes #franczyzawpolsce #katalogfranczyz