Franczyza na rynku vendingowym. Czy automaty do sprzedaży to dobry biznes?

Powrót: Strona główna / Artykuły

Rynek vendingowy jest to stosunkowo młody kanał sprzedaży bezpośredniej. Jego wartość w Polsce szacuje się na 400 mln złotych, dlatego też w ostatnich miesiącach wśród wielu nowych koncepcji franczyzowych i partnerskich dużym zainteresowaniem cieszą się właśnie te, które działają w oparciu o automaty do sprzedaży czyli vending machines. 

Franczyza Mini Melts (Lody)

Mini Melts może pochwalić się dużą elastycznością proponowanego konceptu franczyzowego. Jedną z możliwości inwestycyjnych są automaty vendingowe czyli bezobsługowe urządzenia do sprzedaży lodów w gotowych porcjach z łyżeczką. Opakowania są hermetycznie zamknięte. Maszyna zawiera 300 kubeczków z różnymi smakami. Ten pomysł na biznes najlepiej sprawdza się w parkach wodnych, wesołych miasteczkach czy galeriach handlowych.

Franczyza Selfibox (Fotobudka)

Selfibox to automatyczne fotokabiny. Fotopamiątka – zdjęcie (format 10×15) czyli produkt końcowy automatu vendingowego SELFIBOX jest idealną pamiątką dla turystów we wszelkich miejscowościach wypoczynkowych i rekreacyjnych.  Maszyna jest przystosowana do umieszczenia na zewnątrz (odporna na mróz, wysokie temperatury, słońce, wiatr i deszcz), jednocześnie jest wandaloodporna, np. wewnętrzny monitor jest chroniony osłoną, która wytrzymuje bardzo mocne uderzenia. Poprzez komputer lub telefon komórkowy można w czasie rzeczywistym sterować urządzeniem, np. wgrywać dodatkowe tła, zresetować maszynę oraz bezpłatnie umożliwić zrobienie zdjęcia.

Franczyza PharmaShop24 (lekarstwa, suplementy diety)

Pharmashop24 to automaty vendingowe z asortymentem drogeryjnym i farmaceutycznym. Spełniają one wszelkie wymogi do przechowywania sprzedawanych produktów, toteż poza sanepidem nie potrzeba do ich instalacji żadnych zgód. Automaty Pharmashop24 pozwalają franczyzobiorcom dowolnie konfigurować przestrzeń wewnątrz, a także zdalnie monitorować stany produktów. Jest to inwestycja na poziomie 42 tys. zł netto.

Jakie są zalety takiego rozwiązania?

Zalet sprzedaży przy wykorzystaniu automatów vendingowych jest kilka. Wśród nich wymienić należy: niski kapitał inwestycyjny, szybki zwrot z inwestycji, długoterminowy pasywny dochód, niskie koszty stałe, brak kosztów wynikających z zatrudnienia pracowników, sprawdzony koncept biznesowy, urządzenia proste w obsłudze.

Europejskie Stowarzyszenie Vendingu zalicza Polskę do grona rynków rozwijających się, z obiecującymi perspektywami na przyszłość. Z raportu opracowanego przez portalvendingowy.pl wynika, że pod względem nasycenia rynku i liczby automatów vendingowych, Polska wciaż jest daleko w tyle w porównaniu do większości krajów Europy Zachodniej. Ta różnica wskazuje na potencjalne możliwości rozwoju, ale eksperci ostrzegają, że nie można przesadzać z oceną dynamiki. Zmieniają się czasy, zmieniają się nawyki i potrzeby konsumentów. Zdaniem ekspertów, jeżeli inwestujemy w vending, warto postawić na profesjonalizm: oferta musi być solidna i rzeczowa, poparta racjonalnym biznes planem i strategią marketingową.

#franczyza #franchising #pomysłnabiznes #własnybiznes #franczyzawpolsce #katalogfranczyz

Kalendarium

118 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook