Franczyza na rynku vendingowym. Czy automaty do sprzedaży to dobry biznes?

Powrót: Strona główna / Artykuły

Rynek vendingowy jest to stosunkowo młody kanał sprzedaży bezpośredniej. Jego wartość w Polsce szacuje się na 400 mln złotych, a statystyczny Polak w ciągu roku wydaje na produkty z maszyn vendingowych około 2,3 EUR. Dlatego też w ostatnich miesiącach wśród wielu nowych koncepcji franczyzowych i partnerskich dużym zainteresowaniem cieszą się właśnie te, które działają w oparciu o automaty do sprzedaży czyli vending machines. 

Franczyza Hello Coffee Vending

Automaty do kawy czyli tzw. kawomaty to najpopularniejszy rodzaj automatu vendingowego. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę fakt, że kawomaty sprzedają nie mniej popularny i bardzo pożądany produkt czyli kawę. Pytanie, czy biznes kawowy się opłaca, ma zdecydowanie charakter retoryczny. Kawę spożywa 90% dorosłych Polaków. Na typowego Kowalskiego przypada ok. 95 l kawy rocznie, co plasuje nas na 11 miejscu na świecie. Warto jednak pamiętać, że jesteśmy coraz bardziej wybredni, dlatego w przypadku inwestycji w vending kawowy należy przede wszyskim postawić na jakość. Hello Coffee jest to polska firma, której priorytetem jest przede wszystkim zadowolenie klienta. Natomiast franczyzobiorcom oferuje fachowe doradztwo oraz zapewnia profesjonalny serwis.

Franczyza French Fries Vending

Oto kolejny interesujący pomysł na własny biznes. Frytki to najpopularniejszy produkt z ziemiaków spożywany na całym świecie przez miliony ludzi. French fries vending to samoobsługowe automaty produkujące frytki. Umożliwiają one ich sprzedaż w każdej chwili i wszędzie bez zatrudniania pracowników. Przygotowanie frytek zajmuje mniej niż 90 sekund. W zależności od lokalizacji można uzyskać wysoką wydajność i dziennie sprzedawać od 30 do 100 porcji frytek. Przewidywana kwota inwestycji: od 29 000 PLN

Franczyza Fotolook

Fotolook to automatyczne fotokabiny umożliwiające robienie zdjęć. Fotolook Ltd. jest operatorem i wyłącznym europejskim dystrybutorem automatów do robienia zdjęć amerykańskiej firmy Fantasy Entertainment. W USA działa ich prawie 3 000, a firma dystrybuuje swoje produkty na całym świecie. Kabiny Fotolook są idealnym rozwiązaniem dla centrów handlowych, restauracji, parków rozrywki i wielu innych miejsc. Przewidywana kwota inwestycji: od 12 500 USD.

Jakie są zalety takiego rozwiązania?

Zalet sprzedaży przy wykorzystaniu automatów vendingowych jest kilka. Wśród nich wymienić należy: niski kapitał inwestycyjny, szybki zwrot z inwestycji, długoterminowy pasywny dochód, niskie koszty stałe, brak kosztów wynikających z zatrudnienia pracowników, sprawdzony koncept biznesowy, urządzenia proste w obsłudze.

Europejskie Stowarzyszenie Vendingu zalicza Polskę do grona rynków rozwijających się, z obiecującymi perspektywami na przyszłość. Z raportu opracowanego przez portalvendingowy.pl wynika, że pod względem nasycenia rynku i liczby automatów vendingowych, Polska wciaż jest daleko w tyle w porównaniu do większości krajów Europy zachodniej. Ta różnica wskazuje na potencjalne możliwości rozwoju, ale eksperci ostrzegają, że nie można przesadzać z oceną dynamiki. Zmieniają się czasy, zmieniają się nawyki i potrzeby konsumentów. Zdaniem ekspertów, jeżeli inwestujemy w vending, warto postawić na profesjonalizm: oferta musi być solidna i rzeczowa, poparta racjonalnym biznes planem i strategią marketingową.

#franczyza #franchising #pomysłnabiznes #własnybiznes #franczyzawpolsce #katalogfranczyz

Kalendarium

111 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook Google+