Przed podjęciem decyzji o zakupie licencji franczyzowej, dobrze jest zasięgnąć opinii doświadczonego franczyzodawcy. O tym, czy warto i dlaczego warto zainwestować we franczyzę Yasumi rozmawiałam dziś z Panią Marzeną Pawlik, dyrektorem ds sprzedaży w Yasumi Polska.
Licencja franczyzowa jest jak sprawdzony przepis na smaczne danie. Jeżeli stosujemy się do wytycznych przepisum to zjemy coś pysznego. Przenosząc to na biznes osiągniemy sukces. Właściciel licencji , franczyzodawca, rozwijał markę i zbierał doświadczenie przez kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt lat. Dlatego warto skorzystać z jego doświadczenia. Dzięki temu, prowadząc biznes pod znaną marką, znacznie minimalizujemy błędy, jesteśmy rozpoznawalni i szybciej osiągamy zakładane cele.
Franczyza Yasumi daje solidne fundamenty pod dobrze prosperujący biznes. Właściciele marki Yasumi sami posiadają 6 jednostek, z czego cztery prowadzą osobiście, natomiast dwie prowadzi kolejne pokolenie. Jak widać, jest to na tyle sprawdzony koncept, że weszły w niego również dzieci. Chcę przez to powiedzieć, że to sprawdzona propozycja i dochodowa. Znaczącym wyróżnikiem jest ilość placówek franczyzowych, które już działają. Yasumi to największa franczyza w branży beauty w Polsce.
Inwestorzy najbardziej cenią sobie to, że jesteśmy z nimi od momentu pierwszej rozmowy, przez cały proces inwestycji, aż po uruchomienie placówki oraz w kolejnym czasie. Nasze działy operacyjne są do dyspozycji inwestora non stop. Wspieramy przy wyborze lokalizacji, rekrutacji, szkoleniach, marketingu, opracowaniach graficznych itp. Jest nas sporo osób delegowanych do opieki nad placówkami Yasumi. Szeroko rozumiane rozmowy, doradztwo i doszkolenia w trakcie prowadzenia gabinetu, to nieodłączny element współpracy z Yasumi.
Dobra franczyza to znana i rozpoznawalna marka franczyzodawcy, to szeroki zakres wsparcia , który oferuje franczyzodawca. Warto sprawdzić ile placówek własnych posiada franczyzobiorca oraz ile franczyzowych. To doskonale obrazuje zaufanie do marki oraz jej wielkość.
Inwestorem powinna być przede wszystkim osoba, która umie dostosować się do wymogów sieci. Osoba, która jest świadoma nakładów pracy, które trzeba włożyć, aby rozwinąć biznes na lokalnym rynku. Ktoś, kto zdaje sobie sprawę, że w pojedynkę będzie mu znacznie trudniej osiągnąć sukces.
W każdym biznesie, również franczyzowym może dojść do niepowodzenia. Wpływ na to ma wiele elementów. W naszym przypadku, jeżeli rozwiązywaliśmy umowę, to głównie z powodów nieprzestrzegania standardów Yasumi przez franczyzobiorcę. Owe standardy są wyraźnie określone w umowie. Czasami zdarzyły się trudne sytuacje rodzinne, które zmusiły franczyzobiorcę do konkretnych kroków. Na szczęście było takich zdarzeń niewiele.
W 2018 roku, franczyza Yasumi została nagrodzona statuetką" Lider wśród systemów franczyzowych w Polsce". To ogromne wyróżnienie, które utwierdziło nas w tym, iż franczyza Yasumi jest rozpoznawalna i doceniona, a my idziemy we właściwym kierunku.
Dalszy rozwój franczyzy i wyjście poza obszar Polski. W 2019 roku wprowadziliśmy na rynek nowy program. Yasumi Beauty Point to franczyza dedykowana dla miast do 30 tysięcy mieszkańców.