Rynek kosmetyczny od wielu lat nie tylko prężnie się rozwija, ale także silnie ewoluuje. Mają na to wpływ badania kliniczne, które prowadzą do poszerzania wiedzy w zakresie medycyny estetycznej oraz innowacje technologiczne, które z kolei pozwalają wykorzystać tę wiedzę i umożliwiają utrzymanie pięknego wyglądu w coraz dłuższym okresie czasu. Piękny wygląd i dobre samopoczucie to dzisiaj niemal styl życia, a klientami instytutów urody są już nie tylko panie, ale również coraz częściej mężczyźni.
Przyjrzyjmy się więc ofertom współpracy proponowanym na rynku franczyzy. Mogą one okazać się ciekawym pomysłem na własny biznes. Proponowane poniżej sieci franczyzowe tworzą oczywiście katalog otwarty i powinny być jedynie źródłem inspiracji do dalszych poszukiwań.
Jedną z bardziej rozpoznawalnych marek na rynku jest oczywiście Yasumi, które oferuje współpracę w ramach kilku programów franczyzowych:
Inną równie znaną marką na rynku kosmetycznym jest Abacasun, który podobnie jak Yasumi oferuje współpracę w ramach trzech zróżnicowanych programów franczyzowych:
Kolejna rozpoznawalna marka kosmetyczna na rynku franczyzy to Instytuty Kosmetyczne Dr Irena Eris. Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris to sieć, która posiada prawie dwudziestoletnie doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu franczyzowej sieci, gabinetów kosmetycznych. Obecnie liczy ponad dwadzieścia placówek rozmieszczonych w całej Polsce.
Z kolei Beauty Medica to nowa oferta na rynku franczyzy. Pierwszy instytut Beauty Medica powstał kilka lat temu. Oferuje on usługi z zakresu medycyny estetycznej.
Wśród innych interesujących propozycji współpracy w ramach franczyzowego modelu biznesowego należy zauważyć gabinety kosmetyczne takich marek jak:
Dochodowym biznesem mogą okazać się systemy franczyzowe oferujące usługi z zakresu depilacji:
Natomiast centra urody Samira Hair & Beauty to połączenie dwóch światów: fryzjerstwa i kosmetyki. Zainteresowanie wzbudza też na pewno marka Organic Series - ekologiczny salon kosmetyczny, proponujący kosmetyki, których składniki pochodzą z certyfikowanych upraw oraz są wyjątkowo skuteczne.
Beauty Medica - medycyna estetyczna - oferta franczyzy
Yasumi - wywiad z z Panią Marzeną Pawlik, dyrektorem ds sprzedaży w Yasumi Polska
Dr Irena Eris - wywiad z Panią Karoliną Fałek, kierownikiem ds. PR
Semilac - wywiad z Panią Anną Goździor, koordynatorem ds. rozwoju sieci franczyzowej Semilac