Restauracje Olimp - z cyklu dobry pomysł na biznes - franczyza w gastronomii

Powrót: Strona główna / Artykuły

Branża gastronomiczna już od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie, dlatego o zaletach prowadzenia restauracji w oparciu o franczyzowy model współpracy rozmawiałam z Panią Izabelą Domaradzką, Dyrektorem Działu Marketingu franczyzowej sieci Restauracje Olimp oraz z Panem Sebastianem Banasikiem, Franczyzobiorcą tej sieci.

Warto przeczytać: Rozwój restauracji i kawiarni na rynku franczyzy

Czy prowadzenie restauracji to dobry pomysł na biznes dla każdego?

(Sebastian Banasik) W prowadzeniu działalności gastronomicznej ważne cechy to: odwaga w podejmowaniu codziennych decyzji, zaangażowanie i obowiązkowość. Praca ta wymaga ciągłego doskonalenia, otwartości na nowe pomysły dotyczące np. układania nowego menu. Dlatego tak ważne jest zaangażowanie w codzienną pracy restauracji, śledzenie nowinek w zakresie nowych urządzeń i rozwiązań gastronomicznych a także bieżąca ocena i kontrola jakości dań serwowanych w restauracji. Osoby, które nie posiadają powyższych cech będą miały duży problem w prowadzeniu tego biznesu ponieważ nie da się dobrze prowadzić restauracji bez „zaglądania do kuchni”.



Wiele osób uważa, że prowadzenie restauracji nie wymaga dużego doświadczenia, dlatego zastanawiają się, czy warto zainwestować w zakup licencji franczyzowej?

(Izabela Domaradzka) Zakup licencji franczyzowej sprawdzonego brandu pozwala uniknąć błędów i zwiększa szansę na powodzenie biznesu. Warto polegać na wiedzy i doświadczeniu sprzedawcy licencji – stoją za nim lata inwestowania, prototypowania, testowania rozwiązań w różnych obszarach – produktu, na którym opiera się system, sposobie obsługi, zarządzania, logistyki itp.

Biorąc pod uwagę ilość konceptów franczyzowych w branży gastronomicznej, chciałabym zapytać, jak Pana zdaniem wybrać najlepszą ofertę franczyzową? 

(Sebastian Banasik) W gastronomii najważniejsze jest jedzenie, to co serwujemy – jakość ale także regionalność dań. Wg. mnie ważne jest to aby oferta franczyzowa dopuszczała, żeby cześć menu przygotowane było przez miejscowych szefów kuchni. Dobra oferta franczyzowa musi oczywiście zawierać pełną pomoc w zakresie przygotowania projektu restauracji, pomoc w zakresie doboru urządzeń gastronomicznych a także prowadzenia bieżącej działalności. Bardzo ważną kwestią jest także zapewnienie szkolenia pracowników, dbanie o marketing i promocję restauracji. Ważnym aspektem przy podejmowaniu decyzji będzie odwiedzenie punktów Franczyzodawcy, żeby zobaczyć osobiście jak funkcjonują restauracje na co dzień. Niewątpliwie liczba działających punktów gastronomicznych ma duże znaczenie. Rozbudowana sieć zwiększa rozpoznawalność marki i daje efekt skali, a co za tym idzie większą ilość klientów w przyszłej restauracji.

Warto przeczytać: Zjawisko ekonomii skali na rynku franczyzy

Dlaczego warto podjąć współpracę z marką Olimp? Co wyróżnia Państwa system franczyzowy?

(Izabela Domaradzka) Nasz system franczyzowy opiera się przede wszystkim na utrzymywaniu i kontrolowaniu  wysokiej jakości jedzenia oraz serwisu a także wsparciu jednostek franczyzowych w zakresie: zarządzania, marketingu, szkoleń zawodowych. Ważnym elementem jest wspólna polityka zakupowa.

Wyróżnia nas faktyczne wsparcie jakiego udzielamy naszym Franczyzobiorcom od momentu otwarcia lokalu, pomagamy w sytuacjach kryzysowych w obszarach związanych z organizacją pracy, marketingu, HR.

Spośród podobnych konceptów wyróżnia nas także efekt skali – zarządzamy siecią 84 restauracji a ich liczba sukcesywnie wzrasta.

Panie Sebastianie a jak kwestię współpracy z Franczyzodawcą marki Olimp postrzega Pan jako Franczyzobiorca? Jakiego wsparcia Pan oczekiwał jako potencjalny partner biznesowy?

(Sebastian Banasik) Franczyzodawca przekazuje przyszłemu franczyzobiorcy pełne know-how czyli zbiór zaleceń i wytycznych opartych na dotychczasowym doświadczeniu i wiedzy. Powinien zapewnić pomoc w zakresie: poszukiwania nowego miejsca na działalność gastronomiczną, negocjacji w zakresie podpisywania umów z wynajmującym, przygotowania projektów technologii, architektury i branż, wsparcia przy otwarciu: zapewnienie teamu kucharzy, Brand Managerów sieci, którzy szkolą nową załogę, a także pomagają w pierwszych tygodniach działalności. Personel, który pracuje w restauracjach, musi stale podnosić kwalifikacje. W naszej sieci kucharze szkolą się na licznych warsztatach kulinarnych, a akcje marketingowe i sezonowe nowości w menu pomagają wyróżnić markę Restauracje Olimp od konkurencji. Dowodem na popularność brandu Olimp są nowe otwarcia i rozpoznawalność w całym kraju wśród tak wielu sieci franczyzowych.

Jakie Pani zdaniem są najważniejsze zalety systemu franczyzowego?

(Izabela Domaradzka) Spójność konceptu i jego zasad, powtarzalność i przewidywalność pozwalająca na spokojne prowadzenie działalności;  to największe zalety posiadania licencji franczyzowej. Świadomość, że nad strategią marki czuwa doświadczony Franczyzodawca oraz skala sieci której jest się częścią to ogromna wartość posiadania sprawdzonej licencji.



Największy sukces marki Restauracje Olimp w 2018?

(Izabela Domaradzka) Największym sukcesem minionego roku było wdrożenie nowego konceptu wizualnego Restauracji Olimp, wprowadzenie na stałe do menu dań wegańskich, utrzymanie dynamicznego rozwoju (16 otwarć) oraz przyznanie nominacji w kategorii F&B Expansion SFC 2019.

Główne cele na 2019?

(Izabela Domaradzka) Modernizacja starszych lokali i dostosowanie ich do obowiązującej w sieci estetyki, realizacja kalendarza otwarć. Przed nami także wdrożenie systemu kas samoobsługowych a także projekt wymiany lub znacznego ograniczenia opakowań plastikowych.

Życzymy wytrwałości w dążeniu do celu i wielu sukcesów!

 

Kalendarium

Pomysły na sprawdzony biznes.

Facebook