Rynek kosmetyczny w Polsce ciągle rośnie - z cyklu dobry pomysł na własny biznes - Franczyza Semilac

Powrót: Strona główna / Artykuły

Wartość polskiego rynku kosmetycznego w 2018 roku wyniosła 4 mld euro. Prognozy na 2019 i kolejne lata są bardzo pozytywne, dlatego szukając dobrego pomysłu na własny biznes, warto wziąć pod uwagę rosnący popyt na dobrej jakości kosmetyki. O sukcesach i planach rozwojowych, a także o możliwości współpracy w branży kosmetycznej rozmawiałam dziś z panią Anną Goździor, koordynator ds. rozwoju sieci franczyzowej Semilac.

Dlaczego warto zainwestować w zakup licencji franczyzowej? Co wyróżnia Państwa system franczyzowy?

Wyróżnikiem naszego konceptu biznesowego jest jego otwartość na przedsiębiorców – zarówno tych doświadczonych, jak i tych, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w biznesie. Nasz model franczyzowy to świetny pomysł dla wszystkich miłośników kosmetyków, stylistów paznokci czy makijażystów, którzy już wcześniej używali i pracowali z naszymi kosmetykami, a teraz chcą wykorzystać te doświadczenia w kontakcie z klientkami. Jak wynika z naszych obserwacji  nowymi franczyzobiorcami często stają się właśnie nasi wierni klienci, którzy zainspirowani jakością produktów marki Semilac, chcą być częścią naszej społeczności. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: z zamiłowania do marki powstaje relacja biznesowa.

Na co dzień prowadzimy liczne rozmowy i negocjacje z naszymi potencjalnymi partnerami. Wielu z nich dostarcza nam powodów do dumy i zadowolenia potwierdzając, że model biznesowy wysp Semilac jest innowacyjny, odpowiadający na potrzeby i oczekiwania współczesnego klienta, a przede wszystkim rentowny. Nieustannie prowadzimy działania mające na celu wzrost zysków franczyzobiorców, dlatego zależy nam na współpracy z partnerami świadomymi biznesowo, którzy chcą się zaangażować i rozwijać razem z naszą marką. Bardzo cenimy sobie kreatywność, elastyczność i chęć współpracy z firmą, która dynamicznie wprowadza w życie autorskie pomysły i działa niestandardowo, tak by odpowiadać na oczekiwania i potrzeby kobiet w Polsce i na świecie. Franczyzobiorcy cenią sobie odpowiednio dostosowany format biznesowy polegający na przejrzystych i prostych regułach współpracy oraz dużym wsparciu merytorycznym i konsultacyjnym na każdym etapie realizowania licencji franczyzowej.

Czego może oczekiwać potencjalny partner biznesowy? Co zawiera oferta współpracy z marką Semilac?

Nasza oferta jest bardzo zróżnicowana. W ofercie dla franczyzobiorców mamy 3 sztandarowe formaty: wyspę, sklep lub Akademię Semilac. Jesteśmy elastyczni i otwarci na pomysły, dlatego często dopasowujemy format do niestandardowych zapytań klientów. Spójność designu daje nam możliwość modułowego dopasowania elementów wystroju do różnych lokalizacji i przestrzeni, pozwala też za każdym razem poszerzyć je o usługi manicure z wyszkolonymi stylistkami. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi w naszych punktach, dlatego gwarantujemy profesjonalne szkolenia dla pracowników sklepów i wysp, a także wspomnianych stylistów. Dzięki temu konsumentki mogą w komfortowy sposób skorzystać z pomocy wykwalifikowanych doradców i profesjonalistów. A wszystko po to, aby ułatwić i przyspieszyć dostęp do produktów marki.

Na jakie wsparcie może liczyć franczyzobiorca?

Wspieramy franczyzobiorców na każdym z etapów. Franczyzobiorcy w momencie otwierania punktu otrzymują od nas przemyślane i sprawdzone know-how. Jesteśmy dla nich partnerem, który aktywnie pomaga i doradza w wyborze lokalizacji, ale i pośredniczy w negocjacjach z właścicielem obiektu oraz uczestniczy w podpisywaniu umowy najmu. Bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości obsługi w naszych punktach, dlatego gwarantujemy profesjonalne szkolenia dla pracowników sklepów i wysp. Kolejno, doradzamy w wyborze pracowników, szkolimy z zakresu kompetencji sprzedażowych i produktowych. Udzielamy też wsparcia marketingowego, edukujemy z zakresu prowadzenia działań w social mediach, przekazujemy materiały promocyjne i marketingowe. Pomagamy w przygotowaniu projektu sklepu i aranżacji wyspy. Zapewniamy też bezpłatnie ogólnopolską promocję marki.

Największy sukces 2018?

Niewątpliwie naszym największym sukcesem mijającego roku jest otwarcie 56 stoisk handlowych, zlokalizowanych w galeriach w 41 miastach całej Polski. Jesteśmy też dumni z tego, iż o niemal 100% w porównaniu do roku 2017 zwiększyliśmy liczbę sklepów franczyzowych. 8 sklepów monobrandowych Semilac zlokalizowanych jest w 7 miastach w kraju. Wyjątkowym i dużym wydarzeniem w naszej firmie było otwarcie Akademii Semilac w Katowicach. Akademią Semilac na Śląsku opiekuje się Paulina Pastuszak – światowej sławy edukatorka i zwyciężczyni wielu prestiżowych konkursów ze stylizacji paznokci, dyrektor ds. merytorycznych Semilac. Centrum edukacyjno-szkoleniowe jest 5 z kolei tego typu placówką w kraju. Pozostałe jednostki znajdują się w Poznaniu, Warszawie, Kielcach i Szczecinie.

Jesteśmy numerem jeden – produkty Semilac są najczęściej i najchętniej wybieranymi lakierami hybrydowymi w Polsce*. Ugruntowana pozycja marki na rynku, pozytywne opinie na temat jej produktów oraz regularne uzupełnianie asortymentu o liczne nowości, tak z kategorii lakierów hybrydowych, jak i kosmetyków do makijażu, wpływają na nieustanny prężny rozwój firmy w Polsce i na świecie. Miłośniczki lakierów hybrydowych i produktów do makijażu Semilac mogąc zakupić je w ponad 40 krajach na 5 kontynentach! Dlatego nasi franczyzobiorcy stają się współtwórcami krajowego i globalnego sukcesu marki. Mierzymy wysoko: w nowym roku mamy nowe cele, wybiegamy daleko w przyszłość, chcąc wytyczać nowe, nieodkryte jak dotąd w branży ścieżki – chcemy to robić także wspólnie z naszymi franczyzobiorcami. Między innymi dlatego warto zainwestować w naszą licencję!

Dziękujemy za rozmowę i życzymy dalszych sukcesów!

*Według badań Kantar Millward Brown aż 67% użytkowniczek hybryd wybiera lakiery hybrydowe Semilac. Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie kobiet w wieku 18-65 lat w listopadzie 2017 roku.

 

Kalendarium

Pomysły na sprawdzony biznes.

Facebook