Jeszcze kilka lat temu wybór franczyzy w sektorze B2B, a zwłaszcza w branży usług finansowych, był bardzo ograniczony. Wzrost gospodarczy, dynamiczny rozwój biznesu, a co za tym idzie zwiększone zapotrzebowanie na usługi z zakresu doradztwa finansowego oraz podatkowego, ułatwiły ekspansję firm consultingowych na rynku franczyzy w Polsce. Stwarza to perspektywy rozwoju własnego biznesu dla wielu młodych profesjonalistów, którzy, korzystając z własnego doświadczenia zawodowego, coraz chętniej podejmują ryzyko, aby zrealizować marzenia o własnej firmie. Franczyza ułatwia im start i minimalizuje ryzyko niepowodzenia, dlatego warto dokonać przeglądu aktualnych możliwości biznesowych oferowanych na rynku franczyzy.
Ze względu na wymogi dotyczące wyglądu (tzw. business dress code) sieci franczyzowe w sektorze B2B klasyfikowane są często jako franczyza „białych kołnierzyków” (z ang. white collar franchise”). Wśród dynamicznie rozwijających się na polskim rynku franczyzowym wskazać należy poniże systemy franczyzowe i partnerskie.