Pomysł na własny biznes - edukacja językowa dzieci - franczyza Teddy Eddie

Powrót: Strona główna / Artykuły

Oferta szkół językowych w Polsce jest bardzo bogata, a rynek wydaje się mocno nasycony. W związku z tym czy założenie własnej szkoły językowej to dobry pomysł na biznes?

Teddy Eddie został stworzony przez trzy mamy będące jednocześnie założycielkami szkół językowych, metodykami i nauczycielkami języka angielskiego. Jedną z nich jest Pani Ola Komada, która przez 6 lat była dyrektorem zarządzającym sieci szkół językowych CLAN, a dzisiaj w 100% poświęca swój czas zawodowy rozwojowi franczyzy Teddy Eddie. 

Pani Olu kiedy i gdzie powstała pierwsza szkoła językowa Teddy Eddie?

Macierzyste szkoły Teddy Eddie, w których powstała metoda, istnieją od 2000 roku, na Górnym Śląsku. Sama metoda powstała w 2009, a dziewięć lat doświadczeń działania w branży językowej i prowadzenia kursów dziecięcych miało ogromny wpływ na stworzenie naprawdę unikatowej oferty, sprawdzonej od strony praktycznej na każdym etapie.

Kim jest Teddy Eddie?

Teddy Eddie główny bohater podręczników, które stanowią jeden z komponentów unikalnej metody nauczania języka angielskiego dla dzieci w wieku 2-7 lat. Metoda to jednak nie tylko ambitne i pełne dziecięcego humoru podręczniki, to także świetnie przygotowane materiały dla rodziców, pozwalające na ich aktywny udział w kursie językowym, to też szkolenia, pomoce dydaktyczne i wsparcie merytoryczne dla lektorów, ale przede wszystkim to know-how wdrażania i organizacji sektora kursów dziecięcych w szkołach językowych.

Czy mogłaby Pani przybliżyć, na czym polegają zajęcia oferowane przez Teddy Eddie? Skąd czerpiecie inspirację na rozwijanie tej metody?

Zajęcia pozwalają na pełne zanurzenie dzieci w języku obcym, odbywają się prawie w 100% po angielsku, dzieci od pierwszych lekcji otoczone są żywym językiem, zdaniami, kontekstami. Dzięki temu maluszki szybko zaczynają rozumieć język obcy, szybko też zaczynają się komunikować. Do tego metoda oferuje bardzo bogaty zestaw materiałów do używania w domu, co potęguje efekty nauczania.

Czym kierują się rodzice, wybierając zajęcia Teddy Eddie? Co wyróżnia Państwa na tle konkurencji?

Rodzice najbardziej cenią postępy, które mogą obserwować u swoich dzieci już od pierwszych tygodni zajęć. Bardzo doceniany jest też nasz unikatowy system kontaktu z rodzicami, dzięki któremu każda mama i tata jest cały czas na bieżąco z tym, co dzieje się na kursie oraz jak radzi sobie ich pociecha.

Jakie są plany rozwojowe sieci?

Mimo że metodą Teddy Eddie uczone są już dzieci w ponad stu lokalizacjach w Polsce, czujemy, że w wielu dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach jest jeszcze pole do stworzenia najmłodszym możliwości prawdziwej nauki przez zabawę. W tym roku inwestujemy w nowoczesność – od września 2016 będzie dostępny nowy komponent metody – platforma multimedialna z historyjkami, grami i zabawami edukacyjnymi tak, aby dzieci nie chciały się rozstawać z Eddim nawet w domu. Pracujemy też nad kontynuacją kursu – starszy brat Eddiego, Savvy Ed, dedykowany zaawansowanym uczniom w wieku 7-10, ujrzy światło dzienne już we wrześniu tego roku.

Jakie wymagania stawiacie potencjalnym franczyzobiorcom? 

Poszukujemy partnerów, którzy prowadzą szkoły językowe lub przedszkola prywatne i poszukują bardzo ambitnego kursu dla najmłodszych. Jedynym z wymogów jest posiadanie odpowiedniego lokalu, przestronnego, bezpiecznego, z dostępnym parkingiem i poczekalnią dla rodziców. Kolejnym – zatrudnianie osoby, która będzie pełniła funkcję Opiekuna Programu Teddy Eddie, czyli prowadziła zajęcia i zajmowała się wdrożeniem metody w placówce. Musi to być magister filologii angielskiej, z doświadczeniem w pracy z dziećmi. Trzeba też przejść weryfikację wstępną w postaci spotkania lub rozmowy przez Skype.

Jakie są koszty inwestycji? Jaki jest przeciętny okres zwrotu z inwestycji?

Zakładając, że inwestor posiada lub wynajmuje lokal spełniający nasze standardy, koszty inwestycji na start to 3990zł netto opłaty licencyjnej i około 1500zł netto szkolenia dla kadry. Kolejne koszty to koszty „bezpieczne” – należy zakupić zestawy dla kursantów, kupuje się je wtedy, kiedy kursanci zapiszą się na kurs. Inwestycja zwraca się w ciągu kilku miesięcy, przy założeniu, że szkoła prowadzi 2-3 grupy Teddy Eddie.

 

Kalendarium

111 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook Google+