Teletorium jest ogólnopolską siecią punktów sprzedażowo -serwisowych akcesoriów GSM oraz telefonów komórkowych. Marka istnieje na rynku już od 2004 roku i aktualnie liczy ponad 220 punktów sprzedażowych. O tym dlaczego jest to dobry pomysł na własny biznes, rozmawiałam z Panem Piotrem Andrzejewskim, dyrektorem zarządzającym siecią franczyzową Teletorium.
Dlaczego Teletorium to dobra inwestycja? Co przede wszystkim powinno zwrócić uwagę potencjalnego inwestora?
Jesteśmy niekwestionowanym liderem w naszej branży. Zaufało nam przez te lata wielu franczyzobiorców i każdy z nich nadal chce się rozwijać. Przez rozpoznawalność marki walczymy skutecznie o najciekawsze lokalizacje. Jako rozpoznawalna dla wynajmujących marka – Teletorium – mamy dostęp do większej ilości i wielu ciekawych lokalizacji, często w dobrych (np. pakietowych) cenach najmu. Klienci detaliczni od razu bardziej ufają placówce pod rozpoznawalną, znaną i łatwo sprawdzalną dla nich marką. Mamy własne marki produktowe, a kluczem do sukcesu jest szeroka oferta produktowa i atrakcyjne ceny. Nasze priorytety to: dobre fundamenty, stabilność finansowa i organizacyjna.
Na jakie początkowe i bieżące wsparcie mogą liczyć Państwa partnerzy biznesowi (franczyzobiorcy)?
To my inwestujemy w meble stoiskowe, możemy skredytować zatowarowanie, a przede wszystkim pomagamy w znalezieniu i wyborze lokalizacji. To my podpisujemy umowę najmu, negocjujemy jej warunki, przedkładamy zabezpieczenia etc. Przygotowujemy zatowarowania początkowe, szkolimy partnerów z przygotowania i utrzymywania należytej ekspozycji i zasad efektywnej sprzedaży.
Jakie wymagania stawiacie potencjalnym franczyzobiorcom?
Od kandydatów oczekujemy:
Jaki jest procent franczyzobiorców, którym nie udało się odnieść sukcesu?
Praktycznie nie ma takich przypadków w ostatnich latach. W początkowym okresie mieliśmy dosłownie kilka nietrafnych relacji, z których wyciągnęliśmy wnioski i dobór partnerów już jest taki, że kto się przyłączy, tej zostaje na dłużej.
Biorąc pod uwagę te doświadczenia i mając świadomość ryzyka biznesowego, które zawsze towarzyszy kolejnym projektom, jakie są plany rozwojowe sieci?
Nadal chcemy otwierać kolejne lokalizacje w Polsce, mimo ogromnego już nasycenia. Powstają również pierwsze plany dotyczące ekspansji na rynki zagraniczne, dlatego warto śledzić kolejne kroki podejmowanych przez nas działań.
W takim razie życzymy wielu sukcesów zarówno w Polsce, jak i na rynku międzynarodowym! Dziękujemy za poświęcony nam czas.