Pomysł na własny biznes - inwestycja w branży GSM - franczyza Teletorium

Powrót: Strona główna / Artykuły

Teletorium jest ogólnopolską siecią punktów sprzedażowo -serwisowych akcesoriów GSM oraz telefonów komórkowych. Marka istnieje na rynku już od 2004 roku i aktualnie liczy ponad 220 punktów sprzedażowych. O tym dlaczego jest to dobry pomysł na własny biznes, rozmawiałam z Panem Piotrem Andrzejewskim, dyrektorem zarządzającym siecią franczyzową Teletorium.

Dlaczego Teletorium to dobra inwestycja? Co przede wszystkim powinno zwrócić uwagę potencjalnego inwestora?

Jesteśmy niekwestionowanym liderem w naszej branży. Zaufało nam przez te lata wielu franczyzobiorców i każdy z nich nadal chce się rozwijać. Przez rozpoznawalność marki walczymy skutecznie o najciekawsze lokalizacje. Jako rozpoznawalna dla wynajmujących marka – Teletorium – mamy dostęp do większej ilości i wielu ciekawych lokalizacji, często w dobrych (np. pakietowych) cenach najmu. Klienci detaliczni od razu bardziej ufają placówce pod rozpoznawalną, znaną i łatwo sprawdzalną dla nich marką. Mamy własne marki produktowe, a kluczem do sukcesu jest szeroka oferta produktowa i atrakcyjne ceny. Nasze priorytety to: dobre fundamenty, stabilność finansowa i organizacyjna.

Na jakie początkowe i bieżące wsparcie mogą liczyć Państwa partnerzy biznesowi (franczyzobiorcy)?

To my inwestujemy w meble stoiskowe, możemy skredytować zatowarowanie, a przede wszystkim pomagamy w znalezieniu i wyborze lokalizacji. To my podpisujemy umowę najmu, negocjujemy jej warunki, przedkładamy zabezpieczenia etc. Przygotowujemy zatowarowania początkowe, szkolimy partnerów z przygotowania i utrzymywania należytej ekspozycji i zasad efektywnej sprzedaży.

Jakie wymagania stawiacie potencjalnym franczyzobiorcom? 

Od kandydatów oczekujemy:

  • doświadczenia w handlu (preferowane osoby z branży GSM),
  • gotowości do współpracy w oparciu o działalność gospodarczą,
  • kapitału na rozpoczęcie współpracy w wysokości minimum 25 000 zł (warunek konieczny),
  • osobistego zaangażowania w prowadzoną działalność,
  • samodzielności w działaniu,
  • orientacji na wynik.

Jaki jest procent franczyzobiorców, którym nie udało się odnieść sukcesu?

Praktycznie nie ma takich przypadków w ostatnich latach. W początkowym okresie mieliśmy dosłownie kilka nietrafnych relacji, z których wyciągnęliśmy wnioski i dobór partnerów już jest taki, że kto się przyłączy, tej zostaje na dłużej.

Biorąc pod uwagę te doświadczenia i mając świadomość ryzyka biznesowego, które zawsze towarzyszy kolejnym projektom, jakie są plany rozwojowe sieci?

Nadal chcemy otwierać kolejne lokalizacje w Polsce, mimo ogromnego już nasycenia. Powstają również pierwsze plany dotyczące ekspansji na rynki zagraniczne, dlatego warto śledzić kolejne kroki podejmowanych przez nas działań.

W takim razie życzymy wielu sukcesów zarówno w Polsce, jak i na rynku międzynarodowym! Dziękujemy za poświęcony nam czas.

 

Kalendarium

111 pomysłów na sprawdzony biznes.

Facebook Google+